Μια ξεχωριστή τσιμεντογραφία φιλοξενείται στο Δημοτικό Σχολείο της Κισσόνεργας με τα χρώματα της κοινότητας έργα δύο καταξιωμένων εικαστικών της Κατερίνας Φουκαρά και της Chiaki Kamikawa- Γιαννίκου.
Σε δηλώσεις της η μελετήτρια της παράδοσης Άννα Τσέλεπου ανέφερε πως η Πάφος κατά την διάρκεια του τίτλου Πάφος 2017 Πολιτιστική πρωτεύουσα της Ευρώπης ανέδειξε την τέχνη αυτή της τσιμεντογραφίας μέσα από μια σειρά έργων που κοσμούν πολλά σημεία της πόλης μας.
Ο τίτλος του project αυτού ήταν συνέχισε, Τσιμεντογραφίες: Μία περιήγηση. Αναγνωρισμένοι Κύπριοι καλλιτέχνες συνέχισε, δημιουργούν και τοποθετούν έργα τους σε τσιμεντογραφίες μέσα στην πόλη εμπνευσμένοι από τον Μύθο της Αροδαφνούσας.
Επεσήμανε επίσης πως δύο καταξιωμένες εικαστικές καλλιτέχνιδες από την Πάφο η Κατερίνα Φουκαρά και η Chiaki Kamikawa- Γιαννίκου εμπνευσμένες από αυτό το project και τιμώντας την γεννέτηρα του μεγάλου Παφίτη εικαστικού Κώστα Οικονόμου δημιούργησαν πρόσφατα στο Δημοτικό Σχολείο Κισσόνεργας όπου φοιτούν τα παιδιά τους, μαζί με όλα τα παιδιά του Δημοτικού μια τσιμεντογραφία με θέμα την Κισσόνεργα το φως της τα χρώματα της τα προϊόντα της, τα ευρήματα της και την τοποθέτησαν στο προαύλιο του Σχολείου.
Πρόκειται, όπως είπε η κ. Τσέλεπου, για ένα έργο τρυφερό και μοναδικό στο οποίο καταγράφεται η αξία του πολιτισμού μας μέσα από τα παιδιά του Δημοτικού. Είναι τόνισε, «ένα έργο που θα κοσμεί για χρόνια το Δημοτικό Σχολείο Κισσόνεργας».
Σχετικά με την τσιμεντογραφία σημείωσε πως πρόκειται για μια μορφή τέχνης με Κυπριακή ταυτότητα.
Ο πρώτος Κύπριος εικαστικός που ασχολήθηκε με αυτή την μορφή τέχνης το πρόσφατο 1960 ήταν ο Χριστόφορος Σάββα. Από κει και πέρα την τέχνη της τσιμεντογραφίας την συνέχισε και την ανέδειξε ο Παφίτης εικαστικός Κώστας Οικονόμου.
Στην Κύπρο μπορεί κάποιος να συναντήσει πολλά έργα τσιμεντογραφίας σε πολλούς δημόσιους και ιδιωτικούς χώρους, έργα, όπως ανέφερε, που είναι σε πολλούς άγνωστη τόσο η μεθοδολογία της τεχνικής τους, οι καλλιτέχνες και η ύπαρξη τους.
Επεσήμανε ακόμη πως ο εικαστικός Κώστας Οικονόμου στην ενασχολήση του με την συγκεκριμένη τέχνη που δεν είχε καν όνομα του δόθηκε η ευκαιρία να την ονομάσει τέχνη της ” τσιμεντογραφίας”.
Έτσι δημιουργήθηκε και καταγράφτηκε σαν εικαστική τέχνη με το συγκεκριμένο όνομα, κατέληξε.