Τα εγκαίνια της εικαστικής έκθεσης «Η Ανεράδα» του Βασίλη Μιχαηλίδη παρουσιάστηκαν το βράδυ του Σαββάτου με την συμμετοχή πολλών καλλιτεχνών, στο Κέντρο Τεχνών ‘Third Space’ στην Ελευθερίου Βενιζέλου στην Πάφο.
Τα εγκαίνια τέλεσε ο Δρ. Κυριάκος Ιωάννου, Νεοελληνιστής, Μεταδιδακτορικός ερευνητής του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (Α.Π.Θ.), ενώ στην έκθεση συμμετείχαν οι Αγγέλα Πισιάρα, Χαράλαμπος Επαμεινώνδας, Γιάννης Σιέπης, Μαξίμ Ανφέροβ, Κατερίνα Νικολαΐδου, Στέλλα Καραγιώργη και Φέμη Μιχαήλ .
Ο Δρ. Ιωάννου στην ομιλία του με θέμα ‘Σκέψεις και απόψεις για την ερωτική «Ανεράδα» του Βασίλη Μιχαηλίδη’ παρουσίασε το ποίημα, ενώ ακολούθως είπε λίγα λόγια για την υπόθεση πότε πρωτοδημοσιεύτηκε, κάτω από ποιες συνθήκες ο Βασίλης Μιχαηλίδης ο γνωστός Λευκονοικιάτης ποιητής προχώρησε στην σύνθεση του, και σε ποιες ενδεχομένως ιστορικές προσωπικότητες αφιέρωσε το συγκεκριμένο ποίημα . Στο τέλος προχώρησε σε πιο ανάλαφρες εισηγήσεις γύρω από το συγκεκριμένο ποίημα αλλά και για την παρουσία του στον εικαστικό πλέον κόσμο, ο οποίος, όπως είπε, είναι πολύ πιο διαφορετικός, από την ποίηση, αλλά υπάρχει αυτή η διαμεσολάβηση με την δημιουργία συγκοινωνούντων δοχείων .
Ο Δρ Κυριάκος Ιωάννου σε δηλώσεις του ανέφερε πως έχει εκπονήσει το διδακτορικό του στον Βασίλη Μιχαηλίδη, προσθέτοντας πως η Ανεράδα αποτέλεσε πηγή έμπνευσης για τους εικαστικούς καλλιτέχνες. Μετά τον θάνατο του Βασίλη Μιχαηλίδη, αρκετοί νεότεροι ποιητές συνέχισαν αυτή την παράδοση άλλοτε συνεχίζοντας την υπόθεση του ποιήματος, όπως είναι η αυθεντική του μορφή, και άλλες φορές αντικρύζοντας τον Βασίλη Μιχαηλίδη με μια αντιστιτική διάθεση έτσι ώστε να δώσουν και εκείνοι, μια δική του περαιτέρω πινελιά γύρω από το κόνσερτ της Ανεράδας . Πρόσθεσε πως η Ανεράδα έχει ως βασική πηγή της ένα παλιό δημοτικό τραγούδι. Από εκεί ο Βασίλης Μιχαηλίδης είπε ο Δρ. Ιωάννου αρίεται την θεματική του . Επεσήμανε ακόμη πως σοβαροί μελετητές και Πανεπιστημιακοί φιλόλογοι έχουν αποτολμήσει να εκφράσουν την άποψη ότι η Ανεράδα είναι αυτή την στιγμή το κατεξοχήν ερωτικό ποίημα της Νεοελληνικής λογοτεχνίας, σημειώνοντας πως αυτό από μόνο του λέει πολλά.
Ερωτηθείς σχετικά ανέφερε πως από τα έργα των καλλιτεχνών υπάρχουν πολλά από τα έργα τα οποία έχουν όντως μια πολύ καλή ποιότητα, σημειώνοντας ωστόσο πως ιδιαίτερα ξεχώρισε ένα έργο της Στέλλας Καραγιώργη το οποίο είναι σε στρογγυλή μορφή στο οποίο αποτυπώνεται η δυστυχία του ποιητή, η ποταμοδιάβαση όπου έγινε σύμφωνα με το ποίημα η συνάντηση του ποιητή με την Ανεράδα. Αυτό, όπως είπε, που τον εντυπωσίασε είναι ότι δίπλα από τον θλιμμένο ποιητή η εικαστική καλλιτέχνιδα είχε την έμπνευση να τοποθετήσει και ένα τετράδιο στο οποίο φανταζόμαστε ότι εκεί θα συνέθετε την Ανεράδα ο ποιητής. Ακόμη και το ποτάμι, σημείωσε, όπως ξεχύνεται έξω από τον πίνακα τροποντινά δίδει την εντύπωση ότι είναι ένα δάκρυ, το δάκρυ του ερωτόπλητου ποιητή το οποίο αντιμετώπισε τελικά έναν ανανταπόδοτο έρωτα, διότι ο έρωτας του προς την Ανεράδα αυτή έμεινε ακριβώς ανανταπόδοτος.
Η Στέλλα Καραγιώργη διοργανώτρια της έκθεσης, Επιμελήτρια , Εικαστικός- Ερευνητής σε δηλώσεις της ανέφερε πως μια ομάδα καλλιτεχνών συγκεντρώθηκαν μαζί και αφού μελέτησαν και αναλύσαν το ποίημα ο καθένας κατέληξε στα δικά του συμπεράσματα. Σχετικά με το δικό της έργο, είπε ότι αυτό, αποθανατίζει το έργο της φύσης της νύφης των νερών, όπως την μετουσιώνει ο καλλιτέχνης και επίσης το στοιχείο της απογοήτευσης που στο τέλος βιώνει την απώλεια.
Ο καλλιτέχνης Γιάννης Σιέπης εκ των συμμετεχόντων σε δηλώσεις του ανέφερε πως μέσα από το έργο του που είναι εμπνευσμένο από το θέμα της Ανεράδας του Κύπριου ποιητή Βασίλη Μιχαηλίδη, προσπάθησε να αποτυπώσει με έναν πιο αφηρημένο τρόπο έτσι όπως ο ίδιος φαντάζονταν την Ανεράδα στο μυαλό του . Επεσήμανε επίσης πως για τον ίδιο η Ανεράδα είναι η φύση, η μητέρα, η ερωμένη, είναι αυτό που δίνει ζωή και ενέργεια στον πλανήτη μας. Προσπάθησε συνέχισε, να δώσει μια άλλη ερμηνεία από την συνηθισμένη ερμηνεία σημειώνοντας πως ο ποιητής είχε μυηθεί από την Ανεράδα το κόσμο του έρωτα. Μετά ο ίδιος απογοητεύτηκε αλλά για τον ίδιο συνέχισε, η ουσία δεν είναι η απογοήτευση του ποιητή αφού, όπως είπε, είναι κάτι ανθρώπινο. Η ουσία συνέχισε, ήταν η μύηση της Ανεράδας που είναι κάτι το ιερό και το θεϊκό. Πρόσθεσε επίσης πως επέλεξε να το δει με αυτόν τον τρόπο και έτσι προχώρησε στην δημιουργία του έργου του .
Η Αγγέλα Πισιάρα Εικαστικός, ιδιοκτήτρια Σχολής Ζωγραφικής ανέφερε πως συμμετέχει σε εικαστικές εκθέσεις. Αρχικά είπε η ομάδα των καλλιτεχνών εμπνεύστηκαν από την Αφροδίτη της Γεροσκήπου δημιουργώντας στην Γεροσκήπου και πάλι μια ομαδική έκθεση και τώρα αποφάσισαν να δημιουργήσουν εμπνευόμενοι από το θέμα του Βασίλη Μιχαηλίδη . Τα έργα της είναι είναι πιο ακαδημαϊκά, εξήγησε, αλλά λόγω του ότι ήθελε να πειραματιστεί, δοκίμασε και άλλες τεχνικές .
Ο Χαράλαμπος Επαμεινώνδας ανέφερε πως το έργο του αποτελεί μια σπουδή στον Βασίλη Μιχαηλίδη και ιδιαίτερα στο ποίημα του η Ανεράδα.Μελετώντας το ποίημα αυτό είπε, σχηματίζονται εικόνες μέσα μας που θέλουμε να τις εκφράσουμε . Πρόσθεσε επίσης πως είναι τόσες πολλές οι εικόνες που βγαίνουν μέσα από το ποίημα του Βασίλη Μιχαηλίδη που μπορεί να ζωγραφίζεις πάρα πολλά έργα και έτσι να συμμετέχεις στο ποιητικό έργο του Βασίλη Μιχαηλίδη, κατέληξε.
Ακολούθησε μουσική ερμηνεία από τον Στέλιο Χατζηκώστα για το ποίημα της Ανεράδας και άλλων ερωτικών κυπριακών τραγουδιών. Η έκθεση θα διαρκέσει μέχρι της 3/7/22. Οι ώρες επίσκεψης της έκθεσης είναι κατόπιν ραντεβού στο 99216088.