Τα έργα που προέκυψαν από επισκέπτες της Πάφου και της Κύπρου, εκτέθηκαν χτες στο ξενοδοχείο Αλμύρα και θα παραμείνουν προς πώληση μέχρι και τις 19 Νοεμβρίου 2019.
Όπως αναφέρθηκε στην εκδήλωση το 50% από τα χρήματα τα οποία θα συγκεντρωθούν, θα δοθεί στο Καταφύγιο Μάθησης (unhcr.org/cy), ένα σχολείο στήριξης παιδιών προσφύγων το οποίο δημιουργήθηκε με την υποστήριξη της ΜΚΟ Caritas στην Πάφο και στηρίζει συνανθρώπους μας οι οποίοι είναι αιτητές ασύλου και στερούνται το βασικό προνόμιο της διάβασης μιας πόρτας, ενός κατωφλιού, που οδηγεί σε έναν οικείο, φιλόξενο χώρο.
O κ. Σακέλλης ανέφερε πως η «πόρτα» είναι ένα σημείο το οποίο είτε είναι η είσοδος, είτε η έξοδος αντιπροσωπεύει πάντα τα αντίθετα και κάλεσε τους παρευρισκόμενους να σκεφτούν πόσο σημαντικό είναι οι πόρτες που περάσανε ή που θα θέλανε να περάσουν . Είναι, όπως είπε, μια ευκαιρία να στεφτούμε τα περάσματα , να τα ταξινομήσουμε και στην συνέχεια να τα εκφράσουμε ξανά.
Αναφερόμενη στην συμμετοχή της στην έκθεση η τραγουδίστρια Αλέξια Βασιλείου που ασχολείται ενεργά με το μεταναστευτικό και το προσφυγικό, έχοντας ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα Re- bE που εφαρμόζεται στα Δημόσια Σχολεία της Κύπρου και που πρόκειται για Μουσική Ακρόαση, εξήγησε πως η συμμετοχή της στην έκθεση έχει να κάνει με την προσφορά μέρους του προγράμματος στις κοινότητες και στις Στέγες που δημιούργησε το Γραφείο Ευημερίας, για ασυνόδευτα ανήλικα παιδιά από την Δυτική και Ανατολική Αφρική σε συνεργασία με την Υπάτη Αρμοστεία του ΟΗΕ .
Τρία εξ αυτών – πρόσφυγες η Φάνη και η Σάμπα από την Σομαλία και η Λετίσια από το Καμερούν, συμμετείχαν αποστέλλοντας τις φωτογραφίες τους, φωτογραφίζοντας τις πόρτες τους και γράφοντας, όπως είπε, την δική τους ιστορία.
Επιπρόσθετα, ο γνωστός Κύπριος συγγραφέας Κυριάκος Μαργαρίτης, εμπνευσμένος από τις ιστορίες που είχαν σταλεί από το κοινό, έγραψε το βιβλίο «Το λίκνο και ο λύχνος» το οποίο ήταν διαθέσιμο προς πώληση στην βραδιά των χθεσινών εγκαινίων της έκθεσης.
Τα έσοδα θα διατεθούν για στήριξη του πολύτιμου έργου που επιτελείται στο Καταφύγιο Μάθησης.