▪ Παρασκευή 28 Ιουνίου, Αρχαίο Ωδείο Πάφου [επίσημη έναρξη φεστιβάλ]
▪ Κυριακή 30 Ιουνίου, Αμφιθέατρο «το σκαλί» Αγλαντζιάς
Tο Εθνικό Θέατρο Νόβα Γκόριτσα της Σλοβενίας παρουσιάζει την πρώτη σλοβενική παραγωγή της ευριπίδειας τραγωδίας Τρωάδες, την εναρκτήρια παραγωγή της φετινής διοργάνωσης του Φεστιβάλ την Παρασκευή 28 Ιουνίου στο Αρχαίο Ωδείο Πάφου και την Κυριακή 30 Ιουνίου στο Αμφιθέατρο «το σκαλί» Αγλαντζιάς.
Η οικουμενικώς επίκαιρη αντιπολεμική τραγωδία, με την εξαίρετη σκηνοθεσία του JašaKoceli και τη MarjutaSlamič στο ρόλο της Εκάβης, απέσπασε διθυραμβικές κριτικές από τον σλοβενικό τύπο και κοινό χαρίζοντας στην MarjutaSlamič το βραβείο Tantadruj, ως διάκριση για την ερμηνευτική της δεινότητα (θεατρική περίοδος 2017/2018).
Ο Τρωικός πόλεμος έλαβε τέλος, οι ήρωες της Τροίας έπεσαν, η βασιλική γενιά ξεκληρίστηκε, η άλλοτε δοξασμένη πόλη λεηλατήθηκε. Σε ένα τοπίο ολέθρου, κάτω από τα ερειπωμένα τείχη, η Εκάβη -η μάνα, η γυναίκα, η βασίλισσα- θρηνεί με τις άμαχες Τρωαδίτισσες γυναίκες, αιχμάλωτες όλες των Αχαιών, για τα δεινά τους και τη μοίρα τους να οδηγηθούν ως σκλάβες στα σπίτια των νικητών.
Όσες έχουν απομείνει ζωντανές από τη βασιλική γενιά θα δοθούν ως λάφυρα πολέμου στους Αχαιούς: η Κασσάνδρα προορίζεται να γίνει παλλακίδα του νικητή Αγαμέμνονα, βασιλιά των Μυκηνών, η Ανδρομάχη σύζυγος του γιου του Αχιλλέα, Νεοπτόλεμου, η Πολυξένη θα θυσιαστεί στον τάφο του Αχιλλέα, η ίδια η Εκάβη θα γίνει σκλάβα στον Οδυσσέα, ενώ ο μικρός Αστυάνακτας, γιος του Έκτορα και της Ανδρομάχης, καταδικάζεται σε θάνατο από τους ανελέητους νικητές.
Ο πόνος στο πρόσωπο των άμαχων γυναικών αποδεικνύει το παράλογο του πολέμου, ενώ το υψηλό τους φρόνημα αντιπαρατίθεται στην έπαρση των νικητών και αιωρείται έμμεσα το ερώτημα ποιος είναι πραγματικά ο νικητής και ποιος ο νικημένος.
Ο Ευριπίδης με τις Τρωάδες γράφει ένα αντιπολεμικό αριστούργημα και κατακρίνει την πολιτική των Αθηναίων για το προκλητικό ανοσιούργημα που είχαν διαπράξει λίγους μήνες πριν εναντίον των Μηλίων, καθώς και για την Σικελική Εκστρατεία που προετοιμάζουν. Οι Τρωάδες διδάχθηκαν το 415 π.Χ. και αποτελούν ένα αμείλικτο κατηγορώ για τις φρικαλεότητες του πολέμου, καταδικάζοντας την αγριότητα του ανθρώπου και υμνώντας τη δύναμή του να υπομένει.
▪ Με ελληνικούς και αγγλικούς υπέρτιτλους
Η ταυτότητα της παραγωγής
Μετάφραση: JeraIvanc
Σκηνοθεσία:Jaša Koceli
Δραματουργός: AnaKržišnikBlažica
Σύμβουλος γλωσσικών θεμάτων: SrečkoFišer
Σκηνικά: DarjanMihajlović Cerar
Κοστούμια: BrankaPavlič
Μουσική σύνθεση: MihaPeric
Μουσική διδασκαλία: MartaKosturska
Χορογραφία: TajdaPodobnik
Φωτογραφία: MankicaKranjec
Σχεδιασμός φωτισμού: SamoOblokar
Σχεδιασμός μακιγιάζ: AnaKožar
Διανομή:
KristijanGuček(Ποσειδών),HelenaPeršuh(Αθηνά),MarjutaSlamič (Εκάβη), Raiven(Κασσάνδρα), PatriziaJurinčič Finžgar(Ανδρομάχη), ArnaHadžialjević (Ελένη), JureKopušar(Ταλθύβιος), MihaNemec(Μενέλαος), LevLipušček(Αστυάναξ), SinišaBukinac(Πολεμιστής), Κορυφαία Χορού: AnaFacchini
Χορός (αιχμάλωτες Τρωαδίτισσες): VidaFabčič, HanaFerizović, KatiHarej, PetraKolenc, AjdaPodgornikValič, HelenaSimčič, BarbaraSimčič Veličkov, AnjaTrobec, LucijaZorn, Ana Žnidarčič
Ποιήτρια: FarahChamma
Σημείωμα σκηνοθέτη
Τείνω να θεωρήσω τιςΤρωάδες ως ορατόριο και όχι ως δράμα. Στην έναρξη επικρατεί μια κατάσταση απόγνωσης η οποία βαθαίνει συν τω χρόνω. Μια ακραία θλίψη αναδύεται από το κείμενο. Απώλεια επί της απώλειας, το τέλος του κόσμου, βάσανα, καταστροφή της ταυτότητας… Αναγνώρισα μια εξαίρετη ευκαιρία μέσα σε αυτό επειδή πιστεύω πως η θλίψη μπορεί να είναι εξαιρετικά εκφραστική και αυτό μπορεί να επιτευχθεί μέσω της μουσικής. Αυτό μας επαναφέρει στην αρχαία τραγωδία η οποία ήταν ένα αμάλγαμα λόγου, τραγουδιού και υποκριτικής. Η μουσική μεταμορφώνει την εμπειρία και ανοίγει την πόρτα των συναισθημάτων μέσα μας.
Προσπαθήσαμε να δημιουργήσουμε έναν κόσμο ο οποίος μέσα από τη σφοδρότητά του θα απευθυνθεί στις καρδιές και τις συνειδήσεις μας. Η Τροία συνεχίζει να υπάρχει. Η Τροία είναι η Συρία, το Ιράκ, η Παλαιστίνη. Η Τροία υπάρχει σήμερα. Αυτή τη στιγμή, ο αριθμός των προσφύγων στον κόσμο είναι μεγαλύτερος από ποτέ άλλοτε στην ιστορία της ανθρωπότητας, πέραν των εξήντα εκατομμυρίων. Κάθε τρία δευτερόλεπτα κάποιος γίνεται πρόσφυγας.
Ως λαοί της Ευρώπης, έχουμε κοινή ευθύνη να βοηθήσουμε τους ανθρώπους που το έχουν ανάγκη. Ο κόσμος είναι τόσο αλληλένδετος που δεν μπορούμε να αγνοούμε ο ένας τον άλλον.
JašaKoceli
ΤΡΩΑΔΕΣ του Ευριπίδη │ ΕΘΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ ΝΟΒΑ ΓΚΟΡΙΤΣΑ ΣΛΟΒΕΝΙΑΣ
▪ Παρασκευή 28 Ιουνίου, Αρχαίο Ωδείο Πάφου [επίσημη έναρξη Φεστιβάλ]
▪ Κυριακή 30 Ιουνίου, Αμφιθέατρο «το σκαλί» Αγλαντζιάς
Πληροφορίες: 7000 2414 │ www.greekdramafest.com
Έναρξη παραστάσεων στις 21:00 │ Προσέλευση στο θέατρο πριν από τις 20:40
Τιμές εισιτηρίων:
€12 κανονικό
€6 μειωμένο (μαθητές, φοιτητές, εθνοφρουροί, συνταξιούχοι, άνεργοι)
€45 ενιαίο (ανά άτομο για παρακολούθηση πέντε παραστάσεων)
€10 για ομαδικές κρατήσεις (άνω των 10 ατόμων ανά παράσταση) στο ticketing@soldoutticketbox.com
Δωρεάν είσοδος, κατόπιν έγκαιρης κράτησης δελτίου ελευθέρας εισόδου στο τηλ. 7000 2414 (τουλάχιστον πέντε ημέρες πριν από την κάθε παράσταση), για:
▪ ΑμεΑ, με την προσκόμιση της κάρτας στην είσοδο,
▪ μέλη του ΚΚΔΙΘ, με την επίδειξη της ανανεωμένης Διεθνούς Κάρτας Μέλους του ΔΙΘ για το 2019.
Πώληση εισιτηρίων:
▪ Ηλεκτρονική αγορά: www.soldoutticketbox.com
▪ Σημεία πώλησης εισιτηρίων:
□ Καταστήματα STEPHANIS παγκύπρια
□ Περίπτερα SOEASY στη Λευκωσία, Λάρνακα, Λεμεσό
□ Περίπτερο ΤΙΜΕ OUT στην Πάφο
□ Περίπτερο In N Out στο Παραλίμνι
_______________________________________________
ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΘΕΑΤΕΣ
Πληροφορίες για την παρακολούθηση παραστάσεων στο Αρχαίο Ωδείο Πάφου:
Λόγω των εργασιών που πραγματοποιούνται σε σημεία της λεωφόρου Αποστόλου Παύλου, το κοινό θα εισέρχεται στο Αρχαίο Ωδείο Πάφου από την είσοδο απέναντι από την κατακόμβη Αγίας Σολομωνής (κατεύθυνση από τον κυκλικό κόμβο του Kings Avenue Mall προς το λιμανάκι της Κάτω Πάφου).Κατά την είσοδο στον αρχαιολογικό χώρο, θα υποδεικνύονται οι χώροι στάθμευσης. Η είσοδος θεατών στον αρχαιολογικό χώρο επιτρέπεται από τις 20:00, ενώ η είσοδος θεατών στο θέατρο επιτρέπεται στις 20:30.
Δεν επιτρέπονται:
▪ H είσοδος στο θέατρο μετά την έναρξη της παράστασης.
▪ Το κάπνισμα και η κατανάλωση τροφίμων και ποτών μέσα στο θέατρο.
▪ Η χρήση κινητού τηλεφώνου κατά τη διάρκεια της παράστασης.
▪Η λήψη φωτογραφιών με ή χωρίς φλας, η μαγνητοφώνηση ή/και μαγνητοσκόπηση μέρους ή ολόκληρης της παράστασης.
Για την είσοδο των θεατών στις παραστάσεις είναι απαραίτητη:
- H επίδειξη των εισιτηρίων σε έντυπη ή ψηφιακή μορφή κατά τον έλεγχο των εισιτηρίων.
- H επίδειξη ταυτότητας και των απαραίτητων νόμιμα θεωρημένων δικαιολογητικών που πιστοποιούν την ιδιότητα, στην περίπτωση αγοράς εισιτηρίων ειδικής εκπτωτικής/μειωμένης τιμής.