Στη Λευκωσία μεταφέρθηκε η έκθεση με ψηφιακά μωσαϊκά, του γνωστού καλλιτέχνη Χάρη Τσέβη, με τον τίτλο Endless Summer (ατελείωτο καλοκαίρι), αφού παρουσιάστηκε με επιτυχία στην Πάφο.
Πραγματοποίηθηκε, με μεγάλη επιτυχία, η εκδήλωση εγκαινίων της έκθεσης με ψηφιακά μωσαϊκά του Χάρη Τσέβη, Endless Summer (Ατελείωτο Καλοκαίρι) στον εκθεσιακό χώρο The Collection Gallery στη Λευκωσία.
Τα εγκαίνια τέλεσε ο Υπουργός Οικονομικών, Χάρης Γεωργίαδης, όπου ο δημιουργός της έκθεση του χάρισε ένα “ψηφιακό πορτρέτο” με μωσαϊκά που απεικονίζει τον ίδιο.
Η έκθεση του ταλαντούχου Χάρη Τσέβη, θα παρατίθεται για ένα μήνα στο The Collection Gallery.
Ποιος είναι ο Χάρης Τσέβης:
Ο Ελληνας καλλιτέχνης, νυν κάτοικος από επιλογή της Αναρίτας Πάφου, που αποκαλεί «τόπο γαλήνης», Χάρης Τσέβης κέρδισε με τα ψηφιακά μωσαϊκά του και το πολύ ιδιαίτερο προσωπικό του ύφος, διεθνή αναγνώριση και βρήκε μιμητές διεθνώς.
Από παιδί τον γοήτευαν τα μωσαϊκά, αναφέρει σε δηλώσεις του. Γενικά, λέει, αισθανόταν γοητευμένος από τις εικόνες με μεγάλη πολυπλοκότητα. Ίσως να οφειλόταν στη μυωπία του, που τον έκαναν να ζηλεύει το πόσα στοιχεία υπήρχαν που έπρεπε να κουραστεί να δει σε κάθε εικόνα, εξηγεί.
Ίσως πάλι, ανέφερε, να ήταν τα πολλά πουαντιλιστικά (πουαντιγιστικά ή pointillisme) έργα που κοσμούσαν το πατρικό του σπίτι λόγω της συγγένειας της μητέρας του με έναν πουαντιλιστή ζωγράφο. Αυτά τα έργα, θυμάται, τον προκαλούσαν και τον ωθούσαν να αφιερώνει άπειρες ώρες δημιουργώντας πολύπλοκες εικόνες δουλεύοντας πολύ την κάθε επιφάνεια των αντικειμένων. Αυτό που βέβαια, όπως ο ίδιος υποστηρίζει, του έδωσε το θεωρητικό υπόβαθρο για να ασχοληθεί πολύ πιο έντονα, ήταν η επαφή του με τη σχολή ψυχολογίας της Gestalt.
Ξεχωριστή σημασία για τον ίδιο, σημειώνει, έχουν τα πορτρέτα του Στηβ Τζομπς μιας και μελετούσε, όπως αποκάλυψε, αυτόν τον άνθρωπο από το 1985-86.
Ο Χάρης Τσέβης δηλώνει εμμονικά ανθρωποκεντρικός.
«Δύσκολα βρίσκω κάτι άλλο από τον άνθρωπο και το έργο του να με εμπνέει περισσότερο. Όμως, τον άνθρωπο με ενδιαφέρει να τον βλέπω πάντα σε σχέση με τον τόπο και την ταυτότητα που δημιουργείται από τη σχέση του με τη γεωγραφία και το χρόνο», εξηγεί.
Σήμερα δηλώνει πως αισθάνεται τυχερός που έχει ζήσει πολλές συγκινήσεις από τη δουλειά του και που επέλεξε να κάνει επάγγελμα αυτό που τον γοήτεψε από παιδί και «άρα η καθημερινότητα είναι υπέροχη».
Ερωτηθείς για την 2η έκθεση του που εγκαινιάζεται στη Λευκωσία στις 14 Νοεμβρίου, ο Χάρης Τσέβης εξηγεί ότι πρόκειται για μια σειρά από ψηφιακά μωσαϊκά με τίτλο «Endless Summer», δηλαδή ατελείωτο καλοκαίρι. Εικονογραφικά μιλάμε, είπε, για στερεοτυπικές εικόνες με ήλιο, θάλασσα, χαρά, δανεισμένες από το παρελθόν.
Στο κέντρο κάθε έργο βρίσκεται ο άνθρωπος και τα θέματα είναι βγαλμένα από παλιές καρτ ποστάλ, διαφημίσεις και ρεπορτάζ μόδας περιοδικών και εφημερίδων.
«Εικόνες pop, μαζικής, αισθητικής από μια παλαιότερη εποχή, με πετσέτες στην άμμο, χωρίς ξαπλώστρες και πρόσωπα νεανικά που σήμερα θα ήταν υπερήλικες. Είναι οι στιγμές που κάποιος κατέγραψε σε μια polaroid ή ινσταμάτικ μηχανή, το αντίστοιχο του σημερινού Instagram. Όλα αυτά που γεννήθηκαν για να είναι εφήμερα αλλά που ίσως δημιουργούν σήμερα μια μυθολογία», λέει.
Ο Χάρης Τσέβης γεννήθηκε στην Αθήνα το 1967. Σπούδασε visual design στην Αθήνα και στο Μιλάνο και σήμερα ζει στην Αναρίτα Πάφου. Εργάζεται για δεκαετίες στο χώρο της διαφήμισης και της επικοινωνίας, ενώ ταυτόχρονα διδάσκει και ερευνά οπτική επικοινωνία.
Την έκθεση στην Λευκωσία φιλοξνεί η The Collection Gallery. Ανοίγει στις 14 Νοεμβρίου και θα διαρκέσει μέχρι τις 15 Δεκεμβρίου.